CESTOVATEĽSKÉ  PLÁNY

Kostarika 2007

     Koncom leta mi Robo prvý krát spomenul, že sa spolu s Tomášom po vlanajšom Mexiku chystajú na ďalšiu exotickú cestu. Krajina však stále nie je istá. Nehľadiac nato, kam sa pôjde, pokladal som sa už vtedy za istého účastníka..:-) V priebehu asi mesiaca sa vykrištalizovali dve alternatívy: juhovýchodná ázia a južná amerika. Napriek tomu, že prvá možnosť výchadzala o dosť lacnejšie, všetkých nás skôr lákala tá druhá.

     S prvým konkrétnym nápadom prišiel o pár dní Tomáš. Pre mňa zvolil síce nečakaný, ale úplne logický cieľ - Ekvádor. Ako som si neskôr zistil, krajina ponúka skutočne veľmi veľa. Hory,údolia, sopky, pláže...a Galapágy. Toto všetko na oveľa menšom území ako ostatné krajiny južnej ameriky. Ekvádor ma nadchol. Jediný problém bol termín. Od decembra začína obdobie dažďov a to chvíľkové obdobie sucha cez Vianoce robilo problém Robovi. Neskôr mu už okrem termínu nevyhovovala ani krajina (stále viac sa prikláňal k strednej amerike).

     Aj druhý krát Tomáš prekvapil. Tentokrát je cieľom Kostarika. Zase krajina, o ktorej neviem absolútne nič. Cestopisov na webe je pomerne málo, ale aj z toho mála bolo jasné, že sa jedná o výnimočné miesto. Na území Kostariky sú desiatky národných parkov a to je to, čo ma na nej láká. Príroda. Napriek zmenenému miestu aj času, Robo sa rozhodne necestovať. Namiesto neho pribudne do partie Lebe. Letenky kupujeme za 30.822,-Sk/osobu. Po ich nákupe nás čaká ešte jedna dôležitá vec - vybaviť US víza. Aj keď sú to menšie nervy, všetci ich bez problémov dostávame. Poletíme trasu Viedeň - Amsterdam - Miami - San Jose, spoločnosťami KLM a Martinair. Cesta by mala trvať 17-18 hodín.

Termín cesty 02.01. - 22.01.2007

Taliansko 2006

     Prvotný nápad rozdeliť letnú dovolenku na 2 časti - týždeň Dolomity a týždeň Korzika bol po hlbšom zamyslení sa zamietnutý. Na poslednom výlete vo Vysokých Tatrách sa totiž ukázalo, že aj keď máme radi hory, dennodenné túry nám veľmi nevoňajú a ostávať na jednom mieste bez toho aby sme sa každý deň trápili, by bolo plytvaním drahocenného času. A tak, v rámci zachovania tradície letných ciest po Európe, pokračujeme tento rok spoznávaním ďalšej krajiny - Talianska. Už len kvôli tým Dolomitom..:-)

 

     Je to asi prvý krát, kedy nemám krajinu zmapovanú na základe cestopisov úplne dopodrobna. Našťastie dva hlavné ciele - Dolomity a Sicília, sú na opačných koncoch Talianska a nebude problém operatívne zaraďovať zaujímavé miesta do nášho itineráru. Čo sa týka zostavy, stále je to otvorené, ale najreálnejšie to vyzerá na mňa, Lebeho a Shaa. To znamená 1 šofér + 2 navigátori. Pri predpokladanej dĺžke cca 5.500 km by to mohlo byť zvládnuteľné.

 

     Zvolenie toho pravého termínu bola doslova alchýmia. Podmienkou bolo neprekrývanie sa s MS v hokeji (5.5.-21.5.), s MS vo futbale (9.6.-9.7.) a do tretice bolo treba aby to Shaovi vyhovovalo v práci. Po tomto vyselektovaní ostali len dve alternatívy, prelom máj-jún a prelom júl-august. Vzhľadom na absenciu klímy v Megane, snáď menšie zápchy na cestách a znesiteľnejšie počasie, rozhodli sme sa pre skorší termín. Navyše ak to bude možné, pokúsime sa stihnúť jednu z posledných dvoch horských etáp Gira d'Italia.

 

Termín cesty 26.5. - 11.06.2006

Nórsko 2005

     Narozdieľ od vlaňajšieho krásneho, slnečného Francúzska sa naše kroky budú uberať presne opačným smerom - na sever, do Nórska. Keďže ideme v rovnakej zostave ako vlani, na otázku "prečo práve Nórsko?", Lebe argumentuje: "Nemôžeme dať nič podobné ako Francúzsko, lebo nám to bude splývať, treba dať niečo úplne odlišné". V skutočnosti však mám podozrenie, že ten hlavný dôvod prečo necestovať do Talianska alebo na Korziku je absencia klimatizácie v našom dočasnom bydlisku - Renault Megane.

 

     Čaká nás vyše 7.000 km za 15 dní. Neviem nakoľko je to reálne pri dvoch vodičoch a maximálnej povolenej rýchlosti po Nórsku 80 km/h. Jediným kladom snáď bude 24-hodinové slnko, takže môžeme ísť nonstop..:-)

 

     Hlavných cieľov je niekoľko, ale tým najhlavnejším sú určite Lofoty. Preto sa budeme snažiť dostať sa tam čo najskôr (počítam také 3 dni). Keďže Lofoty sú zároveň tým najvzdialenejším miestom, ktoré hodláme navštíviť, cesta odtiaľ bude zároveň cestou spiatočnou. Z Lofôt sa budeme popri pobreží presúvať na juh. Na tých najzaujímavejších miestach, ako sú NP Rago, Geirangefjord, Dalsnibba, Briksdalbreen, atď.. možno ostaneme o čosi dlhšie. Pre doplnenie ešte informácia, že cez Baltské more s najväčšou pravdepodobnosťou pôjdeme 2 trajektami: Rostock - Gedser a Helsingor - Helsingborg.  

 

Termín cesty 24.6. - 09.07.2005

 

Francúzsko 2004

     Na leto tohto roku máme pripravené cestovanie po Francúzsku. Hlavným cieľom bude samozrejme vyfotiť čo najviac fotiek a minúť čo najmenej peňazí. Počet účastníkov ešte nie je známy, ale vyzerá to na 3-4. Najslabší článok zatiaľ vidím v dopravnom prostriedku - Daewoo Espero.

 

Hlavné body predpokladanej trasy: Bratislava - Geneva - Chamonix - Monaco - Marseille - Andorra - Bordeaux - Paris - Strasbourg - Bratislava

 

Predpokladaný termín cesty: 10.7. - 25.7. 2004

 

     Prvou zaťažkávacou skúškou pre auto budú Alpy, konkrétne okolie olympijského mestečka Chamonix. Určite by sa tu dalo  veľa pozrieť, ale hlavný cieľ v tejto oblasti je jasný - Mont Blanc.  Ak všetko pôjde podľa plánu mali by sme ešte stihnúť výstup na  mesačnú krajinu - Mont Ventoux - častý cieľ etáp Tour de France.

    

     Následne sa presunieme na juh Francúzska do Monaca. Odtiaľ povedie cesta popri Azúrovom pobreží a kaňone Verdon, ktorý je mimochodom najväčší v Európe,  až do Marseille. 

 

 

     Zlatý klinec výletu nás však čaká až v Pyrenejách. 17.7. sa totiž zúčastníme (ako diváci) na 13.etape cyklistických pretekov Tour de France. Etapa má cieľ na Plateau de Beille (1747 m.n.m.). Na cestu domov existujú dve altenatívy: 1. Bordeaux - Paris - Bratislava a 2. tá istá cesta ako do Pyrenejí.

 

Fotogaléria by sa teda mohla rozšíriť niekedy v auguste.